[www.nikospokemonsite.nl] R/S Aanvallen
Ruby/Sapphire Index Ruby/Sapphire POKÉDEX index Terug naar de HOME pagina

Terug naar de R/S Aanvallen Index


RUBY/SAPPHIRE AANVALLEN LIJST DEEL 5
Q T/M S
(n.v.t. = niet van toepassing)

* NAAM FUNCTIE PP/SCHADE
Q Quick Attack Normaal.
Valt als eerste aan met snelheid.
Raakkans: 100%
30/40
R Rage Normaal.
Als gebruiker wordt aangevallen gaat zijn Attack omhoog met 1 level. Rage wordt dan elke beurt sterker.
Raakkans: 100%
20/20
* Rain Dance Water.
Regen gedurende 5 beurten: Wataraanvallen geven dubbele schade, Vuuraanvallen halve schade, Solarbeam heeft 3 beurten nodig, Thunder is altijd raak. Synthesis, Moonlight en Morning Sun 50% effect.
Raakkans: n.v.t.
5/n.v.t.
* Rapid Spin Normaal.
?
Raakkans: 100%
40/20
* Razor Leaf Gras.
Snijdt vijand met bladeren.
Raakkans: 95%
25/55
* Razor Wind. Normaal.
Windaanval in 2 beurten, raakt bij dubbelgevecht beide vijanden.
Raakkans: 100%
10/80
* Recover Normaal.
Herstelt helft van HP.
Raakkans: n.v.t.
20/n.v.t.
* Reflect Psychic.
Verlaagt schade van lichamelijke aanvallen met 50%.
Raakkans: n.v.t.
20/n.v.t.
* Refresh Normaal.
Heelt verlamming, brand etc. bij gebruiker.
Raakkans: 100%
20/n.v.t.
* Rest Psychic.
Herstelt HP en conditie in twee slaapbeurten.
Raakkans: n.v.t.
10/n.v.t.
* Reversal Vecht.
Hoe lager eigen HP, hoe meer schade.
Raakkans: 100%
15/n.v.t.
* Revenge Vecht.
Dubbele schade als gebruiker net schade heeft geleden.
Raakkans: 100%
10/60
* Roar Normaal.
Brul die de vijand wegjaagt. Ontsnap uit gevecht of dwing tegenstander van Pokémon te wisselen. Altijd 2e beurt.
Raakkans: 100%
20/n.v.t.
* Rock Blast Steen.
Gooit 2 tot 5 keer achtereen stenen.
Raakkans: 80%
10/25
* Rock Slide Steen.
Gooit grote stenen. 30% kans op Flinch bij vijand.
Raakkans: 90%
10/75
* Rock Throw Steen.
Gooit kleine steentjes naar vijand.
Raakkans: 90%
15/50
* Role Play Psychic.
Gebruiker "wordt" vijand en neemt zijn techniek over.
Raakkans: 100%
10/n.v.t.
* Rollout Steen.
Duurt 5 beurten en elke beurt dubbel zo sterk.
Raakkans: 90%
20/30
S Sacred Fire Vuur.
Gerichte vlam. Kan gebruiker ontdooien, 50% kans op verbranden vijand.
Raakkans: 95%
5/100
* Safeguard Normaal.
Een beschermende laag, gebruiker kan niet worden verbrand, verlamd etc.
Raakkans: %
* Sand Attack Grond.
Strooi zand in vijand's gezicht om diens nauwkeurigheid te verlagen met 1 level.
Raakkans: 100%
15/n.v.t.
* Sand Tomb Grond.
Vijand zit klem voor 2 tot 5 beurten.
Raakkans: 70%
15/15
* Sandstorm Steen.
Zandstorm die elke beurt schade toebrengt. Geen effect op Steen-, Staal- of Grondpokémon.
Raakkans: n.v.t.
10/n.v.t.
* Scary Face Normaal.
Verschrikt de vijand en verlaagt diens Speed met 2 levels.
Raakkans: 95%
10/n.v.t.
* Scratch Normaal.
Krabaanval met scherpe klauwen.
Raakkans: 100%
35/40
* Screech Normaal.
Vreselijk geluid dat de Defense van de vijand met 2 levels verlaagt.
Raakkans: 85%
40/n.v.t.
* Seismic Toss Vecht.
Aanval met zwaartekracht.
Raakkans: 100%
20/n.v.t.
* Self Destruct ?
Dubbele schade maar gebruiker vernietigt zichzelf.
Raakkans: 100%
5/200
* Shadow Ball Spook.
Een bal van duisternis. 20% kans op verlagen Spec. Defense van vijand met 1 level.
Raakkans: 100%
15/80
* Shadow Punch Spook.
Als vijand zichtbaar is op het scherm is raakkans 100%.
Raakkans: n.v.t.
20/60
* Sheer Cold IJs.
1 hit K.O.
Raakkans: 30%
5/n.v.t.
* Signal Beam Insekt.
Lichtaanval. 10% kans op verwarren vijand.
Raakkans: 100%
15/75
* Silver Wind Insekt.
Aanval met insektenschalen, worden in de wind gegooid. 10% kans op verhogen van alle Stats van gebruiker met 1 level.
Raakkans: 100%
5/60
* Sing Normaal.
Laat de vijand slapen.
Raakkans: 55%
15/n.v.t.
* Sky Uppercut Vecht.
Krachtige "hoek" die ook vliegende vijanden raakt.
Raakkans: 90%
15/85
* Slack Off Normaal.
Gebruiker wordt lui en herstelt helft van zijn HP.
Raakkans: 100%
10/n.v.t.
* Slam Normaal.
Staart- of rankaanval.
Raakkans: 75%
20/80
* Slash Normaal.
Aanval met scherpe klauwen of zeis, vaak Critical Hits.
Raakkans: 100%
20/70
* Sleep Powder Gras.
Wiegt de vijand in slaap.
Raakkans: 75%
15/n.v.t.
* Sleep Talk Normaal.
Gebruikt willekeurige aanval tijdens slaap.
Raakkans: n.v.t.
10/n.v.t.
* Sludge Gif.
Giftige blubber. 30% kans op vergiftigen.
Raakkans: 100%
20/65
* Sludge Bomb Gif.
Zie Sludge.
Raakkans: 100%
10/90
* Smelling Salt Normaal.
Dubbele schade op verlamde vijand, maar die verlamming verdwijnt geleidelijk.
Raakkans: 100%
10/60
* Smog Gif.
Dikke gifmist. 40% kans op vergiftigen.
Raakkans: 70%
20/20
* Snatch Dark.
Gebruiker en vijand verwisselen Items.
Raakkans: 100%
10/n.v.t.
* Snore Normaal.
Aanval die gebruiker kan gebruiken als hij slaapt.
Raakkans: 100%
15/40
* Solarbeam Gras.
1e beurt opladen, 2e beurt aanvallen. Tijdens Sunny Day 1 beurt nodig, tijdens Raindance 3.
Raakkans: 100%
10/120
* Sonic Boom Normaal.
Geluidsgolf, altijd 20 schade.
Raakkans: 90%
20/20
* Spark Elektrisch.
Vonkaanval, 30% kans op verlammen vijand.
Raakkans: 100%
20/65
* Spike Cannon Normaal.
Soort spijkerkanon, duurt 2 tot 5 beurten
Raakkans: 100%
15/20
* Spikes Grond.
Legt spijkers op de grond, bij verwisselen van Pokémon lijdt de nieuwe schade.
Raakkans: n.v.t.
20/n.v.t.
* Spit Up Normaal.
Laat opgeslagen Strength vrij, schade hangt af van hoeveel maal Stockpile (het opslaan van Strength) was gebruikt.
Raakkans: 100%
10/100
* Spite Spook.
Verlaagt PP van laatst gebruikte aanval van vijand met 2 tot 5.
Raakkans: 100%
10/n.v.t.
* Splash Normaal.
Waterspetter die eigenlijk niets doet...
Raakkans: n.v.t.
40/n.v.t.
* Spore Gras.
Hypnotisch poeder waarvan de vijand in slaap valt.
Raakkans: 100%
15/n.v.t.
* Stomp Normaal.
Een trap met grote voeten/poten. Kans op Flinch bij vijand, dubbele schade als vijand minimize gebruikt.
Raakkans: 100%
20/65
* Stockpile Normaal.
Tot 3 keer Strength opslaan.
Raakkans: n.v.t.
10/n.v.t.
* String Shot Insekt.
Soort koord om vijand's lichaam. Verlaagt diens Speed met 1 level.
Raakkans: 95%
40/n.v.t.
* Stun Spore Gras.
Verlammend poeder.
Raakkans: 75%
30/n.v.t.
* Submission Vecht.
Hierbij worden beide Pokémon tegen de grond gesmeten, gebruiker heeft zelf ook beetje schade.
Raakkans: 80%
25/80
* Substitute Normaal.
Gebruiker gebruikt 1/4 van zijn HP om een stand-in te maken. Deze vangt de klappen op tot hij bezwijkt.
Raakkans: n.v.t.
10/n.v.t.
* Sunny Day Vuur.
Gedurende 5 beurten zon: Vuuraanvallen dubbele schade, Wateraanvallen halve schade, Solarbeam zonder opladen, Thunder maar 50% nauwkeurig, Moonlight, Morning Sun en Synthesis herstellen dubbel HP.
Raakkans: n.v.t.
5/n.v.t
* Secret Power Psychic.
Aanval en eeffect hangen af van omgeving. Extra: geef Secret Power aan een Pokémon en hij kan de Secret Bases voor je openen!
Raakkans: 100%
30/80
* Super Power Vecht.
Zeer krachtig maar gebruiker verliest 1 level van Attack en Defense.
Raakkans: 100%
5/120
* Supersonic Normaal.
Verwart de vijand met geluidsgolven
Raakkans: 55%
20/n.v.t.
* Swagger Normaal.
Maakt de vijand gek waardoor hij verwart raakt, maar diens Attack gaat 2 levels omhoog.
Raakkans: 90%
15/n.v.t.
* Swallow Slikt opgeslagen Strength in om gezondheid te herstellen.

Raakkans: n.v.t.
10/n.v.t.
* Sweet Scent Normaal.
Zoete geur die het ontwijklevel van de vijand verlaagt met 1 level.
Raakkans: 100%
20/n.v.t.
* Swift Normaal.
Sterrevormige objecten die niet ontweken kunnen worden, raakt dus altijd. Raakt in dubbelgevecht beide vijanden.
Raakkans: 100%
20/60
* Swords Dance Vecht.
Soort vechtdans om eigen Attack met 2 levels te verhogen.
Raakkans: n.v.t.
30/n.v.t.
* Synthesis Gras.
Herstelt HP, hoeveel hangt af van het weer en de tijd.
Raakkans: n.v.t.
5/n.v.t.

Aanvallen deel 4 (M t/m P)        Aanvallen deel 6 (T t/m Z)