* | NAAM | FUNCTIE | PP/SCHADE |
Q | Quick Attack | Normaal. Valt als eerste aan met snelheid. Raakkans: 100% |
30/40 |
R | Rage | Normaal. Als gebruiker wordt aangevallen gaat zijn Attack omhoog met 1 level. Rage wordt dan elke beurt sterker. Raakkans: 100% |
20/20 |
* | Rain Dance | Water. Regen gedurende 5 beurten: Wataraanvallen geven dubbele schade, Vuuraanvallen halve schade, Solarbeam heeft 3 beurten nodig, Thunder is altijd raak. Synthesis, Moonlight en Morning Sun 50% effect. Raakkans: n.v.t. |
5/n.v.t. |
* | Rapid Spin | Normaal. ? Raakkans: 100% |
40/20 |
* | Razor Leaf | Gras. Snijdt vijand met bladeren. Raakkans: 95% |
25/55 |
* | Razor Wind. | Normaal. Windaanval in 2 beurten, raakt bij dubbelgevecht beide vijanden. Raakkans: 100% |
10/80 |
* | Recover | Normaal. Herstelt helft van HP. Raakkans: n.v.t. |
20/n.v.t. |
* | Reflect | Psychic. Verlaagt schade van lichamelijke aanvallen met 50%. Raakkans: n.v.t. |
20/n.v.t. |
* | Refresh | Normaal. Heelt verlamming, brand etc. bij gebruiker. Raakkans: 100% |
20/n.v.t. |
* | Rest | Psychic. Herstelt HP en conditie in twee slaapbeurten. Raakkans: n.v.t. |
10/n.v.t. |
* | Reversal | Vecht. Hoe lager eigen HP, hoe meer schade. Raakkans: 100% |
15/n.v.t. |
* | Revenge | Vecht. Dubbele schade als gebruiker net schade heeft geleden. Raakkans: 100% |
10/60 |
* | Roar | Normaal. Brul die de vijand wegjaagt. Ontsnap uit gevecht of dwing tegenstander van Pokémon te wisselen. Altijd 2e beurt. Raakkans: 100% |
20/n.v.t. |
* | Rock Blast | Steen. Gooit 2 tot 5 keer achtereen stenen. Raakkans: 80% |
10/25 |
* | Rock Slide | Steen. Gooit grote stenen. 30% kans op Flinch bij vijand. Raakkans: 90% |
10/75 |
* | Rock Throw | Steen. Gooit kleine steentjes naar vijand. Raakkans: 90% |
15/50 |
* | Role Play | Psychic. Gebruiker "wordt" vijand en neemt zijn techniek over. Raakkans: 100% |
10/n.v.t. |
* | Rollout | Steen. Duurt 5 beurten en elke beurt dubbel zo sterk. Raakkans: 90% |
20/30 |
S | Sacred Fire | Vuur. Gerichte vlam. Kan gebruiker ontdooien, 50% kans op verbranden vijand. Raakkans: 95% |
5/100 |
* | Safeguard | Normaal. Een beschermende laag, gebruiker kan niet worden verbrand, verlamd etc. Raakkans: % |
|
* | Sand Attack | Grond. Strooi zand in vijand's gezicht om diens nauwkeurigheid te verlagen met 1 level. Raakkans: 100% |
15/n.v.t. |
* | Sand Tomb | Grond. Vijand zit klem voor 2 tot 5 beurten. Raakkans: 70% |
15/15 |
* | Sandstorm | Steen. Zandstorm die elke beurt schade toebrengt. Geen effect op Steen-, Staal- of Grondpokémon. Raakkans: n.v.t. |
10/n.v.t. |
* | Scary Face | Normaal. Verschrikt de vijand en verlaagt diens Speed met 2 levels. Raakkans: 95% |
10/n.v.t. |
* | Scratch | Normaal. Krabaanval met scherpe klauwen. Raakkans: 100% |
35/40 |
* | Screech | Normaal. Vreselijk geluid dat de Defense van de vijand met 2 levels verlaagt. Raakkans: 85% |
40/n.v.t. |
* | Seismic Toss | Vecht. Aanval met zwaartekracht. Raakkans: 100% |
20/n.v.t. |
* | Self Destruct | ? Dubbele schade maar gebruiker vernietigt zichzelf. Raakkans: 100% |
5/200 |
* | Shadow Ball | Spook. Een bal van duisternis. 20% kans op verlagen Spec. Defense van vijand met 1 level. Raakkans: 100% |
15/80 |
* | Shadow Punch | Spook. Als vijand zichtbaar is op het scherm is raakkans 100%. Raakkans: n.v.t. |
20/60 |
* | Sheer Cold | IJs. 1 hit K.O. Raakkans: 30% |
5/n.v.t. |
* | Signal Beam | Insekt. Lichtaanval. 10% kans op verwarren vijand. Raakkans: 100% |
15/75 |
* | Silver Wind | Insekt. Aanval met insektenschalen, worden in de wind gegooid. 10% kans op verhogen van alle Stats van gebruiker met 1 level. Raakkans: 100% |
5/60 |
* | Sing | Normaal. Laat de vijand slapen. Raakkans: 55% |
15/n.v.t. |
* | Sky Uppercut | Vecht. Krachtige "hoek" die ook vliegende vijanden raakt. Raakkans: 90% |
15/85 |
* | Slack Off | Normaal. Gebruiker wordt lui en herstelt helft van zijn HP. Raakkans: 100% |
10/n.v.t. |
* | Slam | Normaal. Staart- of rankaanval. Raakkans: 75% |
20/80 |
* | Slash | Normaal. Aanval met scherpe klauwen of zeis, vaak Critical Hits. Raakkans: 100% |
20/70 |
* | Sleep Powder | Gras. Wiegt de vijand in slaap. Raakkans: 75% |
15/n.v.t. |
* | Sleep Talk | Normaal. Gebruikt willekeurige aanval tijdens slaap. Raakkans: n.v.t. |
10/n.v.t. |
* | Sludge | Gif. Giftige blubber. 30% kans op vergiftigen. Raakkans: 100% |
20/65 |
* | Sludge Bomb | Gif. Zie Sludge. Raakkans: 100% |
10/90 |
* | Smelling Salt | Normaal. Dubbele schade op verlamde vijand, maar die verlamming verdwijnt geleidelijk. Raakkans: 100% |
10/60 |
* | Smog | Gif. Dikke gifmist. 40% kans op vergiftigen. Raakkans: 70% |
20/20 |
* | Snatch | Dark. Gebruiker en vijand verwisselen Items. Raakkans: 100% |
10/n.v.t. |
* | Snore | Normaal. Aanval die gebruiker kan gebruiken als hij slaapt. Raakkans: 100% |
15/40 |
* | Solarbeam | Gras. 1e beurt opladen, 2e beurt aanvallen. Tijdens Sunny Day 1 beurt nodig, tijdens Raindance 3. Raakkans: 100% |
10/120 |
* | Sonic Boom | Normaal. Geluidsgolf, altijd 20 schade. Raakkans: 90% |
20/20 |
* | Spark | Elektrisch. Vonkaanval, 30% kans op verlammen vijand. Raakkans: 100% |
20/65 |
* | Spike Cannon | Normaal. Soort spijkerkanon, duurt 2 tot 5 beurten Raakkans: 100% |
15/20 |
* | Spikes | Grond. Legt spijkers op de grond, bij verwisselen van Pokémon lijdt de nieuwe schade. Raakkans: n.v.t. |
20/n.v.t. |
* | Spit Up | Normaal. Laat opgeslagen Strength vrij, schade hangt af van hoeveel maal Stockpile (het opslaan van Strength) was gebruikt. Raakkans: 100% |
10/100 |
* | Spite | Spook. Verlaagt PP van laatst gebruikte aanval van vijand met 2 tot 5. Raakkans: 100% |
10/n.v.t. |
* | Splash | Normaal. Waterspetter die eigenlijk niets doet... Raakkans: n.v.t. |
40/n.v.t. |
* | Spore | Gras. Hypnotisch poeder waarvan de vijand in slaap valt. Raakkans: 100% |
15/n.v.t. |
* | Stomp | Normaal. Een trap met grote voeten/poten. Kans op Flinch bij vijand, dubbele schade als vijand minimize gebruikt. Raakkans: 100% |
20/65 |
* | Stockpile | Normaal. Tot 3 keer Strength opslaan. Raakkans: n.v.t. |
10/n.v.t. |
* | String Shot | Insekt. Soort koord om vijand's lichaam. Verlaagt diens Speed met 1 level. Raakkans: 95% |
40/n.v.t. |
* | Stun Spore | Gras. Verlammend poeder. Raakkans: 75% |
30/n.v.t. |
* | Submission | Vecht. Hierbij worden beide Pokémon tegen de grond gesmeten, gebruiker heeft zelf ook beetje schade. Raakkans: 80% |
25/80 |
* | Substitute | Normaal. Gebruiker gebruikt 1/4 van zijn HP om een stand-in te maken. Deze vangt de klappen op tot hij bezwijkt. Raakkans: n.v.t. |
10/n.v.t. |
* | Sunny Day | Vuur. Gedurende 5 beurten zon: Vuuraanvallen dubbele schade, Wateraanvallen halve schade, Solarbeam zonder opladen, Thunder maar 50% nauwkeurig, Moonlight, Morning Sun en Synthesis herstellen dubbel HP. Raakkans: n.v.t. |
5/n.v.t |
* | Secret Power | Psychic. Aanval en eeffect hangen af van omgeving. Extra: geef Secret Power aan een Pokémon en hij kan de Secret Bases voor je openen! Raakkans: 100% |
30/80 |
* | Super Power | Vecht. Zeer krachtig maar gebruiker verliest 1 level van Attack en Defense. Raakkans: 100% |
5/120 |
* | Supersonic | Normaal. Verwart de vijand met geluidsgolven Raakkans: 55% |
20/n.v.t. |
* | Swagger | Normaal. Maakt de vijand gek waardoor hij verwart raakt, maar diens Attack gaat 2 levels omhoog. Raakkans: 90% |
15/n.v.t. |
* | Swallow | Slikt opgeslagen Strength in om gezondheid te herstellen. Raakkans: n.v.t. |
10/n.v.t. |
* | Sweet Scent | Normaal. Zoete geur die het ontwijklevel van de vijand verlaagt met 1 level. Raakkans: 100% |
20/n.v.t. |
* | Swift | Normaal. Sterrevormige objecten die niet ontweken kunnen worden, raakt dus altijd. Raakt in dubbelgevecht beide vijanden. Raakkans: 100% |
20/60 |
* | Swords Dance | Vecht. Soort vechtdans om eigen Attack met 2 levels te verhogen. Raakkans: n.v.t. |
30/n.v.t. |
* | Synthesis | Gras. Herstelt HP, hoeveel hangt af van het weer en de tijd. Raakkans: n.v.t. |
5/n.v.t. |